Leerjaar 3 BC

25-10-2022

Minimaal 3 vormen waarmee je je als CE professional presenteert (intern) en representeert

De drie vormen die ik heb gekozen om de presentatie mee te voltooien zal worden;

  • Promotiefilm (Reels)

Omdat Sweet Spot nog een start up is, is promotie en consistent posten cruciaal om men te laten weten van het bedrijf. Tegenwoordig heb je veel technieken om viraal te gaan of de klant te laten weten over je product. Zo heb ik gekozen om de gehele content van de Instagram op onder mij te laten vallen. Hierbij heb ik een aantal promotiefilmpjes al gemaakt voor Barcelona maar ook Kaapstad. Alle ideeën die ik heb mag ik in een bestand zetten en vanuit daar kies ik samen met de rest uit welke er gemaakt worden.

Hierbij de volgende voorbeelden: Voor Kaapstad heb ik een promotiefilmpje gemaakt in een korte reel om zo de natuur die er te beleven is en te zien in beeld te brengen. Deze worden ook gepost op TikTok, sinds de week van 10 oktober hebben Maayke en ik ook groenlicht gekregen om content te gaan maken op TikTok. Op TikTok gaan wij meer entertainment content maken totaal het tegenovergestelde van Instagram.

Alle foto's en video's die ik heb gebruik, zijn van Sweet Spot zelf. Dit wordt in een drive gezet en vanuit daar ben ik dus vrij om alles te gebruiken om de content te maken.

  • Brochure

Maandelijks hebben wij nieuwe groepen mensen die bij ons een avontuur aangaan zowel in Barcelona als in Kaapstad. Voor een onderzoek van een collega/student van mij, die psychologie studeert en een onderzoek voor Sweet Spot doet. Moest zij een soort ontwerp maken voor een project van haar. Daarvoor had zij een interventie tekst moeten schrijven en werd er aan mij gevraagd of ik daar een visualisatie van wilde maken;

Vanuit daar kreeg ik de opdacht om hier een brochure van te maken met aanvullende tekst en te zorgen dat het voor de lezer prettig is om te lezen. Bijgaand is hier het design dat ik uiteindelijk heb gemaakt voor de brochure.

Als bewijs dat we ze ook daadwerkelijk hebben gebruikt, bijgaand de foto van de uitprintingen


  • Product redesign (website)

Ik ben natuurlijk als laatste ingestroomd bij de afdeling Marketing, bij de marketing zijn wij ook voornamelijk achter de schermen bezig met het constant optimaliseren van de website en het vernieuwen en mooier maken. Ik heb daarvoor besloten om te kijken of er producten op de website in een nieuw en schoon jasje konden worden gezet. Hierbij heb ik als voorbeeld gekozen voor de Personal Development Track.

Deze zag er voorheen zo uit;


Dit was de tabel die Sweet Spot voorheen gebruikte om snel uit te leggen wat dus deze track voor functie had en anderen bruikbare informatie. De tabel is dus efficiënt en doet zijn werk alleen kan het natuurlijk kwa aantrekkelijkheid en zorgen dat het de aandacht van de lezer trekt. Hierbij ben ik dus wel in het kleurschema gebleven van Sweet Spot.

Voor blauwe tinten gebruiken we; 5EB2E1, 3C7EB6, F3FBFF

Voor oranje tinten gebruiken we; F7941D, FDE6C8

Schets

Nou was er in de huidige tabel ook te zien dat er ook anderen kleuren blauw zijn gebruikt en heb ik dat dus in de volgende ook gedaan. Ik wilde zorgen dat beide kanten hun eigen aandacht zouden trekken omdat ze eigenlijk in het eerste oogopslag lijkt alsof ze dezelfde tekst hebben maar wanneer je er in gaat lezen dit niet het geval is. Hierbij heb ik gekozen om aan de linkerkant gebruik te maken van de blauwe tinten en de rechterkant de oranje tinten. Hierbij is de volgende tabel naar boven gekomen naar wat brainstormen en tekeningen maken.

Eindresultaat

Mara Romano
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin